ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY I ELEKTRONICZNY
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny od 1 lipca 2021 r. na podstawie § 9 ww. Uchwały nr XXXI/679/21 Rady Miasta Katowice z dnia 4 lutego 2021 r. "w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów" odbierany będzie na indywidualne zgłoszenie posiadacza/użytkownika lokalu mieszkalnego do przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne świadczącego usługę odbioru odpadów dla miasta Katowice.
Tzw. elektrośmieci można bezpłatnie oddać firmie współpracującej z Urzędem Miasta Katowice, odpowiedzialnym za gospodarowanie odpadami. Wówczas należy zadzwonić pod nr tel. 12/ 292- 66- 66 (w godz. 8.00 do 16.00) i uzgodnić termin przekazania odpadów.
Zgłoszenie winno zawierać informację na temat adresu lokalu mieszkalnego, z którego będzie dokonywany odbiór, imię i nazwisko wytwórcy odpadów.
Przedsiębiorca odbierze odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z miejsca ustalonego z właścicielem nieruchomości/ użytkownikiem lokalu mieszkalnego maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia.
Odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbierane będą nieodpłatnie.
Odbierane będą tylko kompletne, nie demontowane odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego mieszkaniec może również oddać bezpłatnie do Gminnego Punktu Zbierania Odpadów na terenie Miasta - patrz zakładka GMINNE PUNKTY ZBIERANIA ODPADÓW